FANDOM

15. Achromatopsja

"Jedyne skrzyżowanie tuneli, jedyne rozstaje w naszym prostym, linearnym świecie."
Artur Chmielewski, Achromatopsja

Świętokrzyska - stacja warszawskiego metra, stanowiąca jedyne połączenie pomiędzy obydwoma liniami podziemnej kolei. Przez Świętokrzyską przechodziła grupa z Rektorem na czele i głównym bohaterem Achromatopsji, a później grupa ekspedycyjna, pod wodzą Franza. Stacja była dwupoziomowa.

Górny poziom (pierwsza linia metra) Edytuj

Swietokrzyska

Starszy, płytszy, był placówką wojskową, skąd wyruszały patrole w stronę Centrum, mające na celu kontrolę zawalonej stacji i utrzymywanie bezpiecznego przejścia w stronę stacji Ratusz Arsenał. Żołnierze przebywali tam, skupieni przy ogniskach w niewielkich grupkach. Od dolnego poziomu oddzielała ich solidna krata.

Dolny poziom (druga linia metra) Edytuj

Dolny poziom zamieszkiwali Wietnamczycy, stanowiący odrębną frakcję z własnym systemem zarządzania, żywienia i delegacją. W pierwszych latach po Armagedonie w panice przed kończącymi się zapasami, część społeczeństwa, popychana nacjonalizmem chciała wykurzyć Azjatów. Mimo tego szereg znajomości zapewnił im nietykalność i niezależność. Atmosferę podejrzliwości i nieufności w stosunku do Wietnamczyków podsycały głównie północne stacje, w tym Koalicja Radom.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki