FANDOM

21. Ostatni Azyl

"Arsi. Można pomyśleć, że to imię kobiety. Może w rzeczywistości i takie ono było, albo też w ogóle nie było takiego imienia."
Wasilij Pronin, Ostatni Azyl - opowiadanie Arsi.

Arsi - opowiadanie autorstwa Wasilija Pronina, znajdujące się w zbiorze Ostatni Azyl. Tłumaczenia dokonał użytkownik forum o nicku Baranek, a korekty i redakcji Józef Świstak. Miejscem akcji jest Moskwa.

Głównym bohaterem jest Aristarch, zwany Arsim. Jest bezdomny. W przeszłości pracował jako wykładowca informatyki. Miał żonę Lubę, z którą doczekał się dwójki dzieci: Galinę i Wanię. Galina dostała się na Uniwersytet i studiowała dziennikarstwo, natomiast Wania zaciągnął się do wojska. Zginął w ważnej misji, ale rodzicom dostarczono jego medal i list gratulacyjny do Ministerstwa Obrony.

Po pewnym czasie umarła żona Aristarcha. Mężczyzna załamał się i zaczął pić. Dużo i długo. Któregoś dnia spłonął jego dom. I tak został bezdomnym. Później siedząc na ławce zobaczył konwój wojskowy, który zwoził do ukrytego magazynu mnóstwo skrzyń z jedzeniem. Prześlizgnął się tam i ukrył. Mimo że został przyłapany, nie spadła na niego żadna kara, bo na Moskwę spadły bomby atomowe.

Nieco później, spotkał swojego zięcia Antona, od którego dowiedział się, że urodziła mu się wnuczka Nadia. Zaprowadził go do magazynu z żywnością tłumacząc, że to specjalny prezent dla niej.

Aristarch zmarł i dołączył do swojej rodziny, która śniła mu się co noc.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki