FANDOM

I-metro-2033

Artem - znany również jako Artem Aleksjewicz (otczestwo nadane mu po adopcji przez Ojczyma, Suchego) jest głównym bohaterem książki Metro 2033, Metro 2035 oraz serii gier Metro 2033 oraz Metro: Last Light.

Przeszłość Edytuj

Artem został urodzony w Moskwie na krótko przed wojną atomową. Po wojnie mieszkał z mamą na stacji Timirjazwewska do momentu gdy stacja padła pod naporem szczurów. Z ataku uratował go wtedy Suchy, który został jego ojczymem. Po wydarzeniach z Timirjazwewskiej Artem zamieszkał na stacji WOGN. W bliżej nieokreślonym czasie Artem wraz z Żenią i Witalikiem otworzyli drzwi hermetyczne na stacji Ogród Botaniczny. Podczas spaceru po powierzchni zostali zaatakowani przez sforę zmutowanych psów. Żenia i Witalik uciekli a Artem został otoczony przez sforę. Z ataku uratował go czarny, który na pożegnanie powiedział mu, że jest "pierwszy".

Metro 2033 (książka) Edytuj

Pierwszy raz Artem przedstawiony jest w pierwszym rozdziale Metro 2033, gdy razem z kilkoma innymi mieszkańcami stacji WOGN patroluje północny tunel. Tam spotyka Huntera, przedstawiciela Zakonu Sparty który pyta się go o ataki czarnych i ogólną sytuację na stacji. Sam Hunter wyrusza spróbować zniszczyć czarnych, przed tym każe Artemowi udać się do Polis i znaleźć Młynarza. Wyrusza karawaną na Ryżską. Artem przy pomocy najpierw przemytnika Burbona a potem Chana kontynuuje podróż podczas której niejednokrotnie cudem unika śmierci i dostaje się do Polis. Później wyrusza zniszczyć czarnych przy pomocy broni rakietowej.