FANDOM

''Ledwie w miejscu, z którego zbiegł mutant, uspokoiła się powierzchnia morza, kiedy opancerzony dziób gigantycznej metalowej konstrukcji przeciął ją, rozepchnął niczym olbrzymi pług, zostawiając po bokach równe wały spienionej, kotłującej się wody. Urywany sygnał syreny oznajmił rozpoczęcie dziennej zmiany. Zaszeleściły liny takielunku, z licznych pokładów stalowego tytana dobiegały żwawe przekleństwa marynarzy" Pośród nagromadzenia niezliczonych nadbudówek, wind i lin z trudem dało się odgadnąć kształty pływającej platformy wiertniczej. Z czasem dawna maszyneria obrosła budami z desek, pomostami cumowniczymi, flotyllą wątłych łódeczek i teraz mogła uchodzić za wioskę rybacką na wysokim, skalistym brzegu."
-Andriej Diakow ''Do światła"

Babel to platforma wiertnicza którą podróżuje część mieszkańców wyspy Moszczny i wyspy Małej.

Historia Edytuj

Nie wiadomo nic o jej powstaniu oraz wczesnej działalności. Wiadomo iż zbierała ludzi ocalałych po Wojnie i pełniła funkcję mobilnej twierdzy mieszkańców wysp Moszcznej i Małej.To właśnie tam znajdowali się jedyni ocalali po wybuchu nuklearnym który unicestwił wyspy. Wkrótce Babelczycy postanowili szukać nowego domu w petersburskim metrze a konkretniej na stacji Czkałakowska. Tam atakowani przez mutanty oraz zmuszeni do przystosowania stacji do życia, mieszkańcom pomaga Dym.

Rola w trylogii Diakowa Edytuj

"Do światła" Edytuj

Babel i jego załogę poznajemy pod koniec powieści "Do światła". Trafiają tam Taran i Gleb którzy ropaczliwie szukali ratunku od śmierci‚ najpierw przed kanibalami z Kronosztadu a potem przed pójściem na dno. Gdy już stracili nadzieję zostali uratowani przez Babelczyków. Tam po odpoczynku i wyleczeniu się zostali zabrani na wyspę Moszczny. Później wrócili do metra a na wyspy rozpoczął się masowy napły mieszkańców kolejki podziemnej szukających ratunku i lepszych warunków życia. Niestety ich nadzieję się nie spełniły...

"W mrok" Edytuj

Na platformie wiertniczej rozgrywa się początek powieści. Tam widzimy moment eksplozji widziany oczami "dziadka" Afanasija. Po pierwszych momentach szoku mieszkańcy szybko znajdują winowajców- mieszkańców metra. Babelczycy żądają odnalezienia sprawców wybuchu‚ inaczej rozpylą iperyt. Sprawę usiłuje rozwiązać Taran.

"Piter.Wojna" Edytuj

Komandosi z Czkałakowskiej występują w książce podczas ataku Wegan na stację Dostojewską i Władimirską. Zostają rozgromieni a pojmani zostali zabici przez jednego z nich-Szołochowa który zostaje niewolnikiem Wegan. Staje się on jednym z antagonistów ścigających grupę Übera.

Ciekawostki Edytuj

- Cała załoga Bąbla była niejednolita etnicznie. Byli w niej oprócz m.in: Rosjan- Szwedzi, Norwegowie i Finowie. Jest to nawiązanie do Biblii gdzie podczas budowy wieży Babel Bóg pomieszał języki ludzi.

- Komandosi z Czkałakowskiej występują podczas ataku Wegan na stację Dostojewską i Władimirską.