FANDOM

KonstytucjaApokalipsy

"- Opowiem, ale króciutko. Ugrupowanie specjalizuje się w ochronie karawan podróżujących po naszym bezkresnym kontynencie."
Denis Szabałow, Prawo do Użycia Siły

Bractwo Przybrzeżne - najpotężniejsza frakcja opisana w Uniwersum Metro 2033, której wpływy i zasięg działania rozciągają się na niemal 3000 km. Stolicą Bractwa jest miasto Atyrau. Karawaną tegoże Bractwa poruszali się bohaterowie Prawa do Życia.

Prawo do Użycia Siły Edytuj

W Prawie do Użycia Siły karawana Bractwa odwiedza Sierdobsk, w tajemnicy przed Schronem, jednak zdradza ich wystrzelona raca. Sama karawana otrzymuje od Naczelnego rozkaz zlikwidowania Schronu. Nie udaje się to ze względu na wyszkolenie i umiejętności Daniły i jego przyjaciół. Na terenie miasta odbywa się bitwa, w której główni bohaterowie książki usiłują unieszkodliwić groźnie wyglądający pociąg pancerny. Bractwo ponosi klęskę i proponuje rozejm, przysyłając do Schronu negocjatorów. Po ogłoszeniu zniesienia stanu wojny Bractwo składa propozycję nie do odrzucenia: proponuje wspólnymi siłami zaatakować Rosrezerwę w Berezowce i przejąć tamtejsze zapasy żywności. Mieszkańcy Schronu nie mają wyjścia i przystają na propozycję.

Prawo do Życia Edytuj

Karawana Bractwa podróżuje na północ w stronę Rosrezerwy, mijając różne miejscowości spotykając różne społeczności, które je zamieszkują. Poza samą karawaną, w pewnej odległości, po torach porusza się pociąg pancerny. Karawana utrzymuje łączność ze swoją stolicą dzięki satelicie, który przelatuje nad Rosją raz na tydzień.

Podczas ataku na Kombinat w Berezowce wychodzi na jaw spisek uknuty przez samego Pająka, który okazuje się, ze jest głównym dowódcą całego ugrupowania, a także podsłuch zakładany Danile. Bractwo zdąża zniszczyć i przejąć Schron przed przybyciem Daniły.

Prawo do Zemsty Edytuj

W Prawie do Zemsty Bractwo stacjonuje w Sierdobsku, odbudowując Schron, chcąc uczynić go nową bazą. Karawana pod dowództwem Hasana opóźnia się, przez co udaje się ją dogonić i rozgromić, a Hasana wziąć w niewolę. Bractwo zdołało odbudować pociąg pancerny, którym zdecydowało się wywieźć mieszkańców Schronu nad Morze Kaspijskie i rozstrzelać, jeśli okaże się, ze nie ma łączności z Pająkiem. Ów transport uda się zatrzymać tylko Danile, który przejdzie przez anomalię czasoprzestrzenną, wychodząc na stacji w Ardymie, by przygotować zasadzkę na pociąg.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki