FANDOM

"Tunel się zawalił."
7c717c6f0015c2454b06da82
Artykuł nie posiada wielu informacji lub jest zbyt mało szczegółowy. Jesli możesz, rozwiń go.
RedLineTexture

Czerwona Linia - frakcja będąca niemalże wierną kopią ZSRR, kontroluje niemal całą Linię Sokolniczewską. Liderem tej frakcji metra jest Maksim Moskwin, ale za sznurki wyraźnie pociąga szef wywiadu i tajnej policji Czesław Korbut. Obok Hanzy i Czwartej Rzeszy jest najbardziej znaczącą w świecie powojennym grupą polityczną.

Przez pewien okres czasu toczyli wojnę z Hanzą, a nawet oddali stację Biblioteka im. Lenina dla Polis, frakcji neutralnej. Czerwona Linia uważa, że ludzkość przetrwa dzięki wierze w doktrynę komunistyczną, porzucając wszelkie różnice i żyjąc tak, jak w dawnym państwie komunistów.

Stacje Edytuj

Nie licząc trzech stacji na południowym zachodzie, Komsomolskiej, Worobjowych Gor (zalana skażoną Moskwą), Parku Kultury i Biblioteki im. Lenina należącej do Polis, cała linia jest kontrolowana przez komunistów, wraz z trzema dodatkowymi stacjami.

  • Ulica Podbielskogo
  • Czerkizowskaja
  • Prieobrażenskaja płoszczad´
  • Sokolniki
  • Krasnosielskaja
  • Krasnyje worota
  • Czistyje prudy
  • Łubianka
  • Ochotnyj riad
  • Tieatral'naja
  • Płosiad' riewaluncji
  • Kropotkinskaja
  • Frunzienskaja
  • Sportiwnaja

Ciekawostki Edytuj

  • W grze Metro: Last Light okazuje się, że Czerwona Linia potajemnie szykuje się na atak na D-6, placówkę stalkerów. Korbut okazuje się głównym prowokatorem - rozkazuje swemu agentowi, Leśnickiemu wykraść broń biologiczną i zarazić nim Oktiabrską, a innemu człowiekowi, Pawłowi Morozowowi, rozkazuje uderzyć na bunkier stalkerów przez słaby punkt, a Artema - zabić. Ostatecznie zależnie od postępowania w grze D-6 zostaje zniszczone lub ocalone przez Czarnych.
  • Tak jak Czwarta Rzesza wzorowana jest na nazistowskich Niemczech, tak i Czerwona Linia jest mocno wzorowana na stalinowskim Związku Radzieckim.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki