FANDOM

D6ExploitedViewPanorama

Widok D6 w grze

D6, inaczej nazywane Metro-2 to tajna placówka wojskowa z bronią wszelkiego rodzaju, nawet masowej zagłady. Mit ten istnieje w rzeczywistości. Ta placówka wojskowa wydaje się być głównym centrum dowodzenia siecią moskiewskiej kolei podziemnej, jak również działać autonomicznie.

Pojawia się w pierwszej części serii, czyli Metro 2033. Okazuje się być opuszczona, a kolej metra - zautomatyzowana. Zarówno w grze, jak i w książce stalkerzy z Zakonu Spartańskiego znajdują wejście przez tunele w okolicy stacji Kijewska. W samym bunkrze znajdują się zaś zmutowane ameby i biomasa, która okazuje się wabić ludzi do siebie i ich pochłaniać. Po pokonaniu Czarnych stalkerzy spalili ją do cna.

W Metro: Last Light okazuje się, że o placówce wiedział generał Czerwonej Linii Czesław Korbut, który chciał stamtąd broni. Okazało się bowiem, że w środku nie było ani lekarstw, ani żywności. W zależności od poczynań gracza D6 zostaje unicestwione, albo uratowane przez Czarnych.

CiekawostkiEdytuj

  • D6, zgodnie z opisami położenia, znajduje się dokładnie pod moskiewskim ogrodem zoologicznym.
  • Początki tego mitu rozpowszechniły się w roku 1991. Według tego, był to rządowy bunkier jądrowy i sieć tajnych tuneli, którymi podczas puczu Janajewa, ewakuowano ludzi. Wcześniej Amerykanie twierdzili, że była to sieć czterech linii łączących Ministerstwo Obrony, dom Stalina, Kreml, uniwersytet i wiele innych ważnych obiektów państwa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki