FANDOM

Pierwsza polska powieść z Uniwersum Metra 2033. Została napisana przez Pawła Majkę. Jej akcja dzieje się w XVII dzielnicy Krakowa czyli Nowej Hucie.

Fabuła Edytuj

Po Pożodze, globalnej wojnie nuklearnej, w schronach pod Nową Hutą wybudowanych jeszcze za Zimnej Wojny mieszkają resztki ocalałych. W tym smutnym świecie, gdzie liczy się tylko trochę wody, jedzenia i miejsca w schronach, resztki dawnej kultury i sztuki ożywia trupa Pana Onufrego, czyli grupa aktorów grająca przedwojenne sztuki, wszystkie jakie tylko Pan Onufry zapamiętał i spisał. Były to między innymi dzieła Szekspira, Gwiezdne Wojny itp. W skład trupy wchodzili:

- Pan Onufry - założyciel

- Piotr - najpopularniejszy i najlepszy aktor

- Wanda - aktorka

- Ewa - aktorka

- Marcin - aktor, a zarazem główny bohater książki

Niestety, podczas nietypowej afery prawie cała trupa została oskarżona o oszustwa, kradzieże i intrygi, za co została skazana na śmierć. Prawie, ponieważ Piotr został "uniewinniony" (a prawdopodobnie to on wszystko ukartował). Dzięki dużej dozie szczęścia Marcinowi i Ewie udało się uciec, zabrać trochę sprzętu i wyjść na powierzchnię. Teraz muszą znaleźć nowe miejsce do życia, a przy okazji tych poszukiwań poznają ducha imieniem Wesoły (lub Ruski, jak kto woli) i wplątują się w największy konflikt od czasów Pożogi, gdyż od niedostępnych ruin Krakowa nadciąga horda straszniejsza, niż można sobie wyobrazić.