FANDOM

15. Achromatopsja

"Kiwam głową, półgębkiem rzucam swoje nazwisko. Nie zauważam specjalnego zainteresowania."
Artur Chmielewski, Achromatopsja

Główny bohater Achromatopsji jest jedną z najbardziej intrygujących postaci w powieści. Jest jednocześnie narratorem i uczestnikiem wydarzeń.

Personalia Edytuj

Główny bohater i narrator zarazem nie przedstawia się ani z imienia ani z nazwiska, jednak w jednym z dialogów zostaje nazwany przez rozmówcę "Wiesiu".

Również w kwestii wyglądu nie zostały podane żadne jego cechy, chodź prawdopodobnie to właśnie on jest na okładce książki.

Jedyne, szczątkowe informacje na jego temat pojawiają się przelotem w rozmowach np. z Piotrem. Główny bohater ma czterdzieści lat. W trakcie Armagedonu był studentem na Politechnice. W 2033 roku pracuje na stacji Politechnika, na nieznanym stanowisku. Wiadomo tylko, że ma dobre stosunki z Rektorem i jego stanowisko nie jest niszowe.

Cechy osobowości i poglądy Edytuj

Jako uczestnik zdarzeń, główny bohater cechuje się nie najgorszym opanowaniem, chociaż strach potrafił w nim wziąć górę, powodując "robienie w spodnie". W trakcie wędrówki poza strachem przed mutantami nie przejawia prawie żadnych emocji, jest dość obojętny i nieczuły na otaczający go świat. Poglądowo jest liberałem i nie uznaje prawd głoszonych przez Kościół, co przejawia podczas kłótni z ojcem Alexem. Niektóre wypowiedzi są aluzją do obecnej polityki (2017 rok) i przyjmują stronniczy charakter.

W stosunku do Znajdy główny bohater również nie przejawia żadnych uczuć i emocji - idzie za nią z pustką w głowie.