FANDOM

Okladka Dzielnica obiecana

"- Wiem - posmutniała - On nie wiedział. Widzisz, wychował się sam, jest o wiele młodszy, niż się wydaje. Właściwie to duże, osierocone dziecko. Wiązał ze sobą innych, bo nie chciał być dłużej samotny. Tęsknił za poczuciem bezpieczeństwa. A potem nie zapanował nad tym, tak jak chciał. No i bał się."
Paweł Majka, Dzielnica Obiecana

Król - jest głównym antagonistą w powieści Pawła Majki- Dzielnica Obiecana. Ma około 18 lat, lecz wygląda na ponad 50. Mieszka w Krakowie, a dokładniej w zamku na Wawelu. Uwielbia nosić hełmy ozdabiane klejnotami. Lubi oglądać świat przez czerwony kamień który nosi na opasce na lewym oku. Od Bólu, jak nazywał promieniowanie, otrzymał moc kontrolowania umysłów zwierząt i ludzi. Król znajduje się na okładce Dzielnicy Obiecanej.

Historia Edytuj

Król urodził się na kilka lat po Pożodze w ruinach Krakowa. Jego matka, opowiadała mu historie o świecie bez mutantów i promieniowania, on sam nie pamiętał jej twarzy. Wkrótce zmuszony został do pałętania się po ruinach gdzie- na skutek promieniowania- zyskał swoje zdolności.