FANDOM

21. Ostatni Azyl

"Wiesz, co będzie w przeciwnym wypadku. My jesteśmy legionem ostatniej nadziei, iskierka wiary w bezdennym piekle."
Legion Ostatniej Nadziei - opowiadanie autorstwa Andrieja Grebienszczykowa, autora Poniżej Piekła, Domu Snów i Opowieści o Szaleństwie Świata, zawarte w zbiorze opowiadań Ostatni Azyl. Opowiadanie dzieje się w Jekaterynburgu.

Fabuła Edytuj

Herakles, uciekając przed mutantami, chowa się w pewnym budynku i traci przytomność. Jego wyobraźnia stwarza różne, wielobarwne obrazy. Budzi się w nieznanym miejscu, gdzie leży na łożu i jest obsługiwany przez doktora. Zostaje odwiedzony przez Aleksieja Władimirowicza Dodona, który oskarża go o próbę zagłady stacji. Za zbędne gadanie zostaje pobity. Herakles ostatecznie dogaduje się z Dodonem, oferując korzystne warunki.

Następnie akcja przenosi się na powierzchnię, gdzie Herakles spotyka Dodona w funkcji zwykłego wojskowego i dyskutuje z ojcem Michaiłem na temat wiary, przekonując, że w nic nie wierzy, jednak pop podnosi go na duchu i przekonuje, że jest w co wierzyć. Następnie odbywa się bitwa, przed którą Herakles traci przytomność od wziętych narkotyków, ale budzi się na czas, by walczyć. Dodon umiera poszarpany przez mutanty tuż przed końcem, a Herakles załamuje się i również zostaje trafiony przez mutanty i wepchnięty do cerkwi, której bronili. Budzi się ledwo żywy o wschodzie słońca.

Przesłanie Edytuj

Opowiadanie to przekazuje pewną prawdę na temat wiary - że wiara jest ważna, bo nadaje życiu sens i motywację do działania.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki