FANDOM

RedLineTexture
Linia Czerwona (nazywana również Sokolniczeska, Czerwoni lub po prostu Komuniści) - frakcja będąca niemalże wierną kopią ZSRR, kontroluje niemal całą Linię Sokolniczewską. Liderem tej frakcji metra jest Maksim Moskwin, ale za sznurki wyraźnie pociąga szef wywiadu i tajnej policji Czesław Korbut. Obok Hanzy i Czwartej Rzeszy jest najbardziej znaczącą w moskiewskim metrze grupą polityczną.

Przez pewien okres czasu toczyli wojnę z Hanzą, a nawet oddali stację Biblioteka im. Lenina dla Polis, frakcji neutralnej. Czerwona Linia uważa, że ludzkość przetrwa dzięki wierze w doktrynę komunistyczną, porzucając wszelkie różnice i żyjąc tak, jak w dawnym państwie komunistów.

Historia Edytuj

Czerwona Linia powstała gdyż Centralne Dowództwo Metra rozpadło się. Komuniści głosili że jeżeli świat ma zostać odbudowany to może on zostać jedynie w trakcie rewolty komunistycznej. Komuniści wmówili ludziom, że przetrwać można tylko w jedności, ale jedyne zjednoczenie daje ideologia komunistyczna. Rozpoczęła się rewolta, jaka ogarnęła całą Linię Sokolniczeską, a zaczęło się od stacji Plac Prieobrażeński. Wkrótce rewolta napotkała trudności - zbyt wielu ludzi znało lub pamiętało Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich. Międzystacjonówka, jak się nazwali, postanowiła więc wprowadzać ją na drodze wojennej i tak wynikła wojna. Zaatakowaną Konfederację Arbacką wsparł Związek Stacji Linii Okrężnej, potem do akcji dołączyły inne stacje. Komuniści, rozumiejąc już że nie wprowadzą ustroju komunistycznego na całe metro, postanowili więc odzyskać chociaż te stacje, jakie były najbliżej Kremla - Teatralną i Plac Rewolucji. Z tego ostatniego było najbliżej do ich symbolu, który zdaniem ludzi był przeklęty.

Po wielu walkach ostatecznie podpisano traktat pokojowy, bo jak się okazało stacje były naprawdę silną fortecą. Tak samo o mało co, a Hanza zostałaby podzielona na pół przez utratę Parku Kultury i prawie że upadek Komsomolskiej. Ostatecznie na traktacie pokojowym zdecydowano, że Borowicka i Biblioteka im. Lenina przypadają Polis, a dwie stacje na linii Kolcewej przypadają Hanzie. Jednak w ramach pokoju oddano im dwie stacje blisko Kremla, jakie mieli zamiar przecież tak gorączkowo przejąć.

Rodzaje piechoty Edytuj

Vlad-tkach-005

Stalker

Stalkerzy Linii Czerwonej są gorzej wyszkoleni niż stalkerzy Czwartej Rzeszy. Mają za to specjalistyczne skafandry przystosowane do wyjścia na skażone miejsca, a także zwiększają wartość filtrów zwiększając ich długość działania. Ich skafandry są wyposażone w system filtrów i latarkę na czole. Są oni wyposażeni w klasyczne AK-47, granat oraz nóż.

Czołg

Vlad-tkach-008

Czołg to rodzaj żołnierza Linii Czerwonej, który jest wyposażony w ciężką zbroję, która posiada dodatkową płytę przed pancernym hełmem żelazne naramienniki oraz klatkę piersiową, nogi nie posiadają już zbroi. Są wyposażeni w AK-47 i granat. Ten rodzaj piechoty może być naprawdę uporczywym rywalem tym bardziej gdy nie masz dostępu do ciężkiej broni.

Stacje Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W grze Metro: Last Light okazuje się, że Czerwona Linia potajemnie szykuje się na atak na D-6, placówkę stalkerów. Korbut okazuje się głównym prowokatorem - rozkazuje swemu agentowi, Leśnickiemu wykraść broń biologiczną i zarazić nim Oktiabrską, a innemu człowiekowi, Pawłowi Morozowowi, rozkazuje uderzyć na bunkier stalkerów przez słaby punkt, a Artema - zabić. Ostatecznie zależnie od postępowania w grze D-6 zostaje zniszczone lub ocalone przez Czarnych.
  • Tak jak Czwarta Rzesza wzorowana jest na nazistowskich Niemczech, tak i Linia Czerwona jest mocno wzorowana na stalinowskim Związku Radzieckim.
  • Linia stara się wmówić swoim obywatelom, że cała Linia Sokolniczeska jest pod ich kontrolą, ale to oczywiście mistyfikacja - stację Ulica Podbielskiego zajmują trockiści, Worobjewy Gory są zawalone i zalane, a wedle słów Michaiła Porfiriewicza Uniwersytet, Prospekt Wernadzkiego i Południowo-Zachodnia to stacje stanowiące Szmaragdowy Gród - mityczne miejsce zamieszkałe przez studentów i profesorów, których technologia stoi na znacznie wyższym poziomie niż reszty ocalałych, jednak nie ma żadnych danych odnośnie spotkania z nimi.

GaleriaEdytuj