FANDOM

Metro 2033
Okładka gry Metro 2033
Producent 4A Games
Wydawca THQ
Deep Silver
Data Wydania 16 Marca 2010
Gatunek First Person Shooter Survival Horror
PEGI 16+

Metro 2033 (rosyjski: Метро 2033) - gra komputerowa wydana przez firmę THQ, a stworzona przez ukraińskie studio 4A Games. Jest to first-person shooter z elementami survival horroru. Wydano ją 16 marca 2010 roku na PC i Xbox 360. Wersja na PS3 została anulowana. Cała akcja gry toczy się w świecie napisanym przez Dmitrija Głuchowskiego, znanym z serii Metro 2033. Fabuła oparta jest na książce o tym samym tytule. W maju 2013 roku wydana została jej kontynuacja o nazwie Metro: Last Light.

Istnieje też remasterowana wersja znana jako Metro 2033 Redux, która ukazała się 29 sierpnia 2014 roku w zbiorczym wydaniu pudełkowym Metro Redux zawierającym gry Metro 2033 i Metro: Last Light. Produkcja została przeniesiona na silnik gry Metro: Last Light, zastosowano w niej nowe oświetlenie, dodano nowe elementy rozgrywki znane z drugiej części, a poziomy zostały rozbudowane. Dodano też nowych przeciwników, zaś innych wzmocniono. Edycja ta ukazała się na PS4, PC i Xbox One (w Polsce 5 września 2014 roku z powodu polskiej premiery konsoli).

W BUDOWIEEdytuj

Time to kick some snout butts.

No to dajemy!

Tu podobno był plac budowy. Uważaj gdzie stąpasz, stalkerze.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki