FANDOM

Page-2636-butorin-sever

Strój ducha wyglądał wręcz nieludzko, co było zrozumiałe. Niezrozumiałe tylko co za zwierzę poświęciło się dla takiego ubrania.
Andriej Butorin, Północ

Niebieski duch - bohater epizodyczny w powieści Północ. Pojawia się w rozdziale 2, pt. Niebieski duch, w Północy oraz jest wspomniany w tytule trzeciej części tzw. trylogii północnej, zatytułowanej: "Córka Niebieskiego Ducha".

Wygląd i charakter według opisu w Północy Edytuj

Niebieski duch, wbrew nazwie nie jest duchem, tylko człowiekiem. Był pilotem samolotu. Podczas nieznanej awarii maszyny katapultuje się, unikając tragedii. Podczas spadania zostaje zauważony przez Nanasa. Ląduje w lesie przy pomocy spadochronu. Nanas zastał go, gdy ten był już w kiepskim stanie. Chłopak cały czas uważał, że spotkał niebieskiego ducha - według saamskich wierzeń mityczną postać strzegącą krawędzi świata, posiadającą nieziemskie moce. Duch nie przedstawia się z imienia i otczestwa, więc te dane pozostają nieznane, natomiast znane jest jego nazwisko - Budina - choć dowiedzieć się o nim można tylko dzięki temu, że wspominał o swojej córce.

Według treści rozdziału duch był ubrany w klasyczny wojskowy terenowy mundur i czarne google pilota samolotu.

Niebieski duch zlecił Nanasowi odnalezienie jego córki - Nadji, która znajduje się w Widiajewie i dostarczyć ją do Polarnyich Zori. Wykorzystuje tępotę chłopaka, sam wmawiając mu, że faktycznie jest tym niebieskim duchem i że to zadanie to jego ostatnia wola, które chłopak musi spełnić.

Brak elementarnej wiedzy u Nanasa wzbudza w nim wściekłość, jednak był w stanie wytłumaczyć, jak dostać się do Widiejewa. Zaleca również Nanasowi wziąć worek, w którym znajdowały się między innymi odzież chroniąca przed promieniowaniem i dozymetr.

Niebieski duch umiera w rozdziale 3, pt. "Pierwsze okruchy starego świata", choć Nanas uważał, że on tylko zasnął.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki