FANDOM

11. Prawo do Użycia Siły

"Człowiekiem, który zdobył równie wielki autorytet co pułkownik, był ojciec Kiryłł."
Denis Szabałow, Prawo do Użycia Siły

Ojciec Kiryłł - pop prawosławny, mieszkający w Schronie. Przed wojną był przeorem Pustelni Kazańskiej Ikony Matki Bożej i Świętego Aleksego, a w Schronie stał się postacią o dużym autorytecie. Podnosił ludzi na duchu dobrym słowem i modlitwą.

Wygląd Edytuj

Ojciec Kiryłł był postacią wysoką i żylastą. Po Schronie przemieszczał się w czarnej sutannie i wielkim srebrnym krzyżem zawieszonym na szyi.

Kaplica ojca Kiryłła Edytuj

Za zgodą Rodionowa ojciec Kiryłł urządził w jednym z wolnych pomieszczeń na trzecim poziomie kaplicę do zbożnych celów. Pomieszczenie siedem metrów na dziesięć było wyposażone w dwie czy trzy ikony, które wiózł przed wojną atomową do krewnych, poświecić je w monastyrze (klasztorze). Początkowo zamiast świec używano szklanek z olejem, jednak gdy stalkerzy wyszli na powierzchnię, wyposażyli go w prawdziwe świecie, do tego inne ikony i cerkiewne wyposażenie. Z jednego ze znajdujących się w Schronie odtwarzaczy DVD ojciec Kiryłł puszczał z pendrive'a cerkiewne pieśni, które miał. Udało się mu również zorganizować chór.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki