FANDOM

15. Achromatopsja

"Mimo chłodu czuję strużki lodowatego potu spływającego mi po plecach, a żołądek gniecie mnie, jakbym połknął cegłę. Strażnik widzi wrażenie, jakie robi na mnie jego obecność, i chyba jest z tego zadowolony."
Artur Chmielewski, Achromatopsja

Owczarki - inteligentna rasa powstała w wyniku badań farmerów. Owczarki stanowiły mieszankę cech ludzkich i psich. Uczestnicy wyprawy widzieli Owczarki kilka razy: ich głowy rozwieszone przy spalonym domu, jednego podczas wędrówki przez las, a pozostałe przez więzienne kraty w Owczarni.

Eksperymenty farmerów Edytuj

Owczarki powstały w wyniku działań eksperymentalnych farmerów. Pierwsze pokolenie tych mutantów było nieudane, dopiero drugie funkcjonowało już sprawnie.

Wygląd Edytuj

Owczarki były z reguły silne i muskularne. Były dość wysokiego wzrostu - około dwóch metrów. Głowy miały różne: jedne bardziej był zbliżone do ludzkich, inne przypominały mieszankę kota czy królika z psem. Niezależnie od tego, każdy miał mnóstwo pożółkłych ostrych zębów. Owczarki pracujące w Owczarni były ubrane w granatowe kombinezony z plakietkami z numerami identyfikacyjnymi.

Za wyjątkiem Cyryla i Metodego nie potrafiły mówić.

Rola Edytuj

Podczas pobytu ocalałych członków ekspedycji torturowały ich, a Julię, z racji, że była kobietą, chciały wykorzystać do badań. Owczarki hodowały w swoich laboratoriach, w zamkniętych komorach genetycznie modyfikowanych ludzi, którymi planowali zaludnić Warszawę. Współpracowały z osobami w warszawskim metrze - głównie z Prezydentem i Franzem. Same miały również po swojej stronie Znajdę, która miała zaprowadzić do nich głównego bohatera.