FANDOM

KonstytucjaApokalipsy

"Umierając, Pająk znalazł sposób, aby się zemścić."
Denis Szabałow, Prawo do Użycia Siły

Pająk - Nikołaj Pautikow, nazywany również Tarantulą, albo Naczelnym, był głową Bractwa Przybrzeżnego, a wcześniej jednym z dziewięciu policjantów, którzy mieszkali w Schronie.

W Schronie Edytuj

Był jednym z dziewięciu policjantów, którzy po Katastrofie znaleźli się w Schronie. Broń, którą posiadali dała im szybką przewagę i zapewniła bezkarność ze strony władz Schronu i jego mieszkańców. Policjanci urządzali burdy, upijali się i włamywali do składu z zapasami, obok którego mieszkali, wyjadając je. Mieszkańcy nie znosili tego, ale wobec uzbrojonych mężczyzn byli bezsilni. Pająk porwał również pierwszą lepszą kobietę dla fizycznych przyjemności. Grupa pod jego dowództwem zjawiała się na spotkaniach zarządu, wszczynała bójki i obmacywała cudze kobiety. Pewnego razu policjanci nałykali się tabletek ze środków ochrony przed bronią ABC, odurzeni poszli do maszynowni, zakuli w kajdanki Robinsona i wyłączyli agregaty. Po tym incydencie Pająk zabił trzech swoich towarzyszy. Negatywne nastroje w stosunku do nich rosły, a czarę goryczy przelał incydent w kaplicy. Pijani policjanci zdemolowali kościółek urządzony przez ojca Kiryłła. Ludzie żądni krwi złapali trzech policjantów i rozszarpali na miejscu. Pająk z pozostałymi zamknęli się w pomieszczeniu, do którego wściekli mieszkańcy próbowali się bezskutecznie dostać. Ktoś zaproponował, by ich tam zagłodzić, więc drzwi zaspawano. Po dwóch miesiącach otwarto je z powrotem, a tam Pająk wciąż był żywy. Przez ten cały czas żywił się swoimi towarzyszami. Nikt nie chciał być katem, więc dano mu skafander, OP-1, tuszonkę, dozymetr i makarowa z jednym nabojem i wygnano na powierzchnię. Jakiś czas później agregaty stanęły i okazało się, że zasypano wloty wentylacyjne do Schronu. Na powierzchnię wyszedł pięcioosobowy oddział, który znalazł przyczynę: wyloty zasypano i przy okazji znaleziono tam makarowa, którego dano Pająkowi.

Bractwo Edytuj

Pająk błąkał się po Sierdobsku dwa tygodnie, aż na skraju wykończenia znalazła go karawana Bractwa Przybrzeżnego. Tam, gdy tylko odzyskał siły, był bardzo pracowity i wierny, przez co szybko awansował na wyższe stanowiska, w końcu stając się głową całego Bractwa. Zmienił przezwisko na Tarantula, choć jego podwładni mówili na niego Naczelny. Wtedy postanowił zemścić się na Schronie. Opracował plan zniszczenia go, z wykorzystaniem ludzi i zasobów Bractwa. W 2033 roku przyjechała wysłana przez niego karawana, której celem było zniszczenie Schronu - czyli po prostu zemsta. W tym celu wywiózł karawaną najlepszych ludzi, a Schron zrównał z ziemią, z zamiarem jego odbudowania jako nowa baza Bractwa, korzystając z sąsiedztwa "Perymetru". Podczas ochrony Sierdobska i okolic siedział w Schronie i stamtąd zarządzał. Musiał podczas przelotu satelity nawiązać łączność z Bractwem. Gdyby jej nie było, był rozkaz likwidacji więźniów ze Sierdobska. Z tego powodu Daniła nie mógł go zabić przy odbiciu Schronu.

Pająk mógł ponieść śmierć tylko wtedy, gdy Daniła zniszczy pociąg pancerny jadący nad Morze Kaspijskie. Prawdopodobnie wtedy, po wydarzeniach opisanych w Prawie do Zemsty, został zabity.