FANDOM

Prawo do Zemsty - szesnasta książka w polskim Uniwersum Metro 2033, a siedemdziesiąta czwarta w Rosji. Jest trzecią i ostatnią książką w trylogii Denisa Szabałowa, zatytułowanej Konstytucja Apokalipsy. Wraz z Prawem do Zemsty, do każdego egzemplarza został dołączony zbiór opowiadań W Ruinie, będący wynikami IV edycji konkursu literackiego na fanowskie opowiadania.

Fabuła Edytuj

Daniła wrócił do Schronu, gdzie zastał zgliszcza. Przepełniony nienawiścią i żądzą zemsty kręcił się po Sierdobsku i okolicach przez pewien czas, aż natrafił na grupę chłopaków,którzy zamieszkiwali Schron, a potem żyli w ukryciu przed Bractwem Przybrzeżnym. Daniła pomaga im znaleźć i zorganizować schronienie w jednej z piwnic. Z nowo uformowanym oddziałem przeczesuje zgliszcza Schronu, a następnie udaje się na Sazań-gorę, gdzie znajduje pusty bunkier i zostaje przegoniony przez czarnego Kleksa. W ciągu następnych dni w Sierdobsku pojawia się oddział Bractwa z tropicielami, co po części zmusza wszystkich do ucieczki i zacierania śladów. Oddział Daniła zostaje wytropiony, ale udaje się stworzyć punkt obronny w jednej ze wsi. Tam rozgrywa się bitwa, podczas której oddział Daniły wychodzi bez szwanku. W dalszej kolejności Daniła dociera do Penzy, gdzie zatrzymuje się u Energetyków. Tam od Mamonowa dowiaduje się więcej o Zoologu, który rzekomo jest bratem Daniły, spotyka Bajarza, który opowiada o "Perymetrze", a dodatkowo dostaje wszystkie informacje o Penzie. Podłącza do ładowania dyktafon z taśmami Chrebiota, z których dowiaduje się wszystkiego o sobie i o anomalii czasoprzestrzennej. Na wieść o karawanie Bractwa zbiera z całej Penzy ochotników, obiecując im spore łupy, w zamian za zniszczenie karawany kierowanej przez Hasana. Po kilkudniowym pościgu udaje się dogonić karawanę, która i tak wpadła w zasadzkę. Karawana zostaje rozgromiona, Hasan porwany żywy, i dodatkowo udaje się uwolnić Sherka i Wana. Major Hasan, naszpikowany serum prawdy ujawnia, że Pająk - głównodowodzący Bractwa znajduje się w Penzie i odbudowuje Schron, który w przyszłości ma posłużyć za nową bazę Bractwa. Dodatkowo próbuje dostać się do "Perymetru". Daniła zbiera wszystkie możliwe siły z Penzy i wyrusza na atak. Po drodze pokonuje jeden z oddziałów Bractwa i zatrzymuje się w bezpiecznej odległości od Sierdobska. Tam zaczyna wojnę podjazdową i partyzantkę i drogą okrężną próbuje dostać się do Sazań-gory. Nie udaje mu się to z powodu dobrze zaplanowanej przez Bractwo pułapki. Udaje się to za drugim razem. Wtedy udaje się wejść do "Perymetru" i wystrzelić w Atyrau rakietę. Po wyjściu stamtąd wraca do dowództwa i podejmuje szturm na Schron. Po jego odbiciu, Daniła bierze ze sobą sprawdzony oddział i udaje się do Przedszkola nr 8, gdzie będzie wchodził przez okno i cofał się w czasie.

Lokalizacje Edytuj

Miejsca odwiedzone przez bohaterów:

Miejsca wspominane, omijane:

Postacie Edytuj

Postacie główne, pojawiające się:

Postacie wspominane:

DO UZUPEŁNIENIA

Frakcje i wspólnoty Edytuj

Wszystkie występujące wspólnoty w Penzie opisał Mamonow.

Penza Edytuj

Mutanty Edytuj

W Prawie do Zemsty bohaterowie nie spotkali prawie żadnych mutantów. Były one co najwyżej wspominane. Wśród nich były wspomniane:

Anomalie Edytuj

Trylogia Denisa Szabałowa wprwoadziła i wyeksponowała anomalie, z których warto wspomnieć:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki