FANDOM

Stalker
BlogDateBoard
Informacje Ogólne
Rasa Ludzie
Przynależność Neutralni

"Wreszcie drzwi z okropnym zgrzytem rozwarły się na oścież. Wszedł wujek Sawielij, usunął z przejścia szlauch dostarczający środek czyszczący i odsunął się na bok… W drzwiach ukazała się masywna postać stalkera. Ogromne buty, imponujących rozmiarów ładownica opasająca tułów, równie ogromne ręce i kaptur, w którego cieniu nie dało się rozpoznać twarzy…"

-Andriej Diakow "Do Światła"

Stalkerzy są tymi osobami, które odważyły się wyjść na powierzchnię w celu poszukiwania cennych przedmiotów i surowców. Wielu z tych, którzy chcieli zostać Stalkerami nigdy nie wróciło z rubieży starego świata.

Cele Edytuj

Stalker przebywający na powierzchni najczęściej poszukuje rzeczy, które nie są możliwe do zdobycia w Metrze lub nie istnieje możliwość ich wytworzenia. Najczęściej chodzi o paliwo, specjalny typ amunicji a na złomie i przedmiotach codziennego użytku kończąc. A, że takie rzeczy mają dużą wartość to wiadome jest, że najczęściej żywy Stalker, to bogaty Stalker, który jako nierozważny jest świetnym kąskiem dla bandytów.

Przynależność Edytuj

Stalkerzy dzielą się na dwa rodzaje. Pierwszymi są tzw. wolni stalkerzy zbierający wszystko poza Metrem na własną korzyść. Drudzy z nich przynależą do danej frakcji jak np.(w Metrze Moskiewskim) Czwarta Rzesza, Czerwona Linia, Hanza lub Rangersi Zakonu Sparty.

Znani Stalkerzy Edytuj

  • Taran - Stalker z Metra Petersburskiego. Choruje na febrę wywołaną przez Diabły Błotne. Przewodniczył ekspedycji Aliansu Primorskiego, złożonej z 11 osób, której celem było dotarcie do Kronsztadu.
  • Kondor - Stalker z Petersburga. Jeden z uczestników ekspedycji do Kronsztadu. Zginął zjedzony przez kanibali niedaleko latarni morskiej w Kronsztadzie.
  • Nata - uczestniczka wyprawy do Kronsztadu. Zginęła dźgnięta nożem przez wyznawcę Arki podczas kłótni.
  • Dym (właść. Gienadij) - mutant, stalker uczestniczączy w wyprawie do Kronsztadu. Później dorabiający sobie jako wykidajło w barze. W ,,Za horyzont" bierze udział w podróży do Władywostoku
  • Hunter - Stalker działający w Metrze Moskiewskim na korzyść Zakonu Sparty. W książce Metro 2033 wyruszył samotnie na stację Ogród Botaniczny, by zbadać źródło zagrożenia wywołanego przez Czarnych.
  • Artem -bohater książki Metro 2033, 2034 i 2035. Udało mu się zniszczyć legowisko Czarnych na stacji Ogród Botaniczny. Wychowywał go przybrany ojciec Sasza.
  • Szaman - Uczestnik ekspedycji kierującej się do Kronsztadu podczas, której zmarł. Barczysty, wyglądający na czterdziestkę z siwymi włosami zgarniętymi na kucyk. Ekspert w sprawach technicznych, mechanicznych i elektrycznych.
  • Farciarz - wrocławianin, ma około 20 lat. Jest prawdopodobnie jedynym człowiekiem, który przeżył bliskie spotkanie z pilakiem, co upamiętniały 4 blizny ma jego twarzy ciągnące się od czoła po podbródek.

Dane z książek Edytuj

Stalkerzy to w większości ludzie przesądni i głupio byłoby czynić im z tego powodu wyrzuty. Nie
jest tajemnicą, że ciągłe zagrożenie z czasem zmienia człowieka: jego zachowanie, przyzwyczajenia,
spojrzenie na życie. I im częściej człowiek jest narażony na niebezpieczeństwo, tym bardziej pragnie
przeżyć. Stalkerzy nie są wyjątkami. Co trzeci ma swój własny zbiór reguł i czasem wydumanych, ale
surowo przestrzeganych rytuałów – wszystko, by zapewnić sobie powodzenie. Co drugi, uczestnicząc
w wypadzie, bierze ze sobą jakiś talizman. I, co się rozumie samo przez się, każdy, bez wyjątku, ma
własną strategię przebywania na powierzchni, swoje, tylko jemu właściwe, triki.

Andriej Diakow, W Mrok

>KIEDYŚ TO SKOŃCZĘ<

Ciekawostki Edytuj

  • Stalker jako typ bohatera został spopularyzowany przez braci Strugackich w książce Piknik na skraju drogi.
  • W języku angielskim słowo stalker oznacza prześladowcę.
  • W powieści Piter pojawia się nazwa "Digger"; w powieści Dziedzictwo przodków autor wyraźnie odróżnia pojęcie "Stalker" od "Digger" - Stalker - osoba wychodząca na powierzchnię; Digger - osoba eksplorująca podziemia.

Źródła Edytuj

Dmitry Glukhovski "Metro 2033"

Andriej Diakov "Do Światła"

Andriej Diakov "W Mrok"
Time to kick some snout butts.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki