FANDOM

09. Ciemne Tunele
"Timirjazewska była dla Anatolija czymś w rodzaju muzeum dzieciństwa. (...) Dlatego to straszne miejsce, do którego teraz trafił, w żaden sposób nie mogło być Timirjazewską."
Siergiej Antonow, Ciemne Tunele

Timiriazewska - stacja w moskiewskim metrze. Znajduje się na północy i wchodzi w skład linii szarej. Została dokładnie opisana w Ciemnych Tunelach Siergieja Antonowa oraz wspomniana, nie z nazwy ale z wyglądu, w Metro 2033.

Sataniści-0

Logo stacji Timirjazewska wg nowszych wydań Metro 2033, Metro 2034, Metro 2035 oraz Ciemnych Tuneli

Oznaczenie na mapach Edytuj

Stacja Timirjazewska na planie metra z pierwszej edycji Metro 2033 oraz Metro 2034 widnieje jako stacja porzucona. W nowszych wydaniach oraz w Ciemnych Tunelach Siergieja Antonowa stacja jest oznaczona czarnym kołem z wpisanym odwróconym czerwonym pentagramem, w legendzie oznaczona jako "Sataniści".

Przeszłość stacji Edytuj

Początek 13 rozdziału Ciemnych Tuneli wspomina o tym, że Timirjazewska była zwykłą stacją, na której w przeszłości mieszkał Anatolij Tomski oraz sama stacja była na tyle wyjątkowa, że dbano o jej pierwotny wygląd :

Timirjazewska była dla Anatolija czymś w rodzaju muzeum dzieciństwa, najświętszym z miejsc. Nie potrafił wyjaśnić, dlaczego myślał, że kiedy tu wróci, wszystko będzie takie samo jak w dniu, w którym na zawsze Timirjazewską opuścił. Że mieszkańcy stacji też mają do niej tak nabożny stosunek i za wszelką cenę pragną zachować jej pierwotny kształt.

Mieszkańcy stacji Edytuj

Według rozdziału 13 Ciemnych Tuneli Timirjazewską zamieszkiwali sataniści. Ich wspólnota składała się z mężczyzn i kobiet, skupiających się wokół ognisk. Każdy był wytatuowany i nosił naszyjnik ze szczurzych zębów. Na Timirjazewskiej trzymano niewolników w klatkach, traktując ich gorzej niż zwierzęta i nakazując im kopać dół do piekła.

Wygląd i udekorowanie stacji Edytuj

Timirjazewska była obficie ozdobiona w symbole religijne, a konkretniej satanistyczne, takie jak pentagramy na suficie i ścianach, zaklęcia spisywane po łacińsku, drewniany krzyż z niezdarnie wyrzeźbionym Jezusem, i metalowe odlewane kwiaty. Znajdowały tam się również klatki dla więźniów. Najważniejszym elementem był głęboki dół pośrodku, który według narratora był kopany po to, by dostać się do piekła. Obok dołu znajdowała się wysoka hałda ziemi.

Timirjazewska w Metro 2033 Edytuj

W Metro 2033 pojawia się wspomnienie o Timirjazewskiej - gdy Artem podsłuchiwał rozmowę przy ognisku na stacji Pawieleckiej, w rozdziale 10, zatytułowanym: "NO PASARÁN!", jeden z siedzących tam ludzi opowiadał, co tam widział:

Budzę się – Matko Boska! – związany, w ustach knebel, bańka ogolona na zero, leżę sam w jakiejś komórce, zdaje się w dawnym komisariacie. Myślę sobie, co za porażka. Po pół­ godzinie przychodzą jakieś diabły i ciągną mnie za kołnierz do holu. Nie dowiedziałem się dokąd trafiłem, wszystkie tablice zerwane, ściany czymś pomazane, podłoga we krwi, ogniska się palą, prawie cała stacja rozkopana i jakiś dół, głęboki na dwadzieścia metrów najmniej, jak nie trzydzieści. Na podłodze i suficie były narysowane gwiazdy, takie, wiecie, jedną kreską, jak dzieci rysują. No to, myślę, może u czerwonych jestem? Ruszyłem głową – coś niepodobni. Zaciągnęli mnie do tego dołu, a tam drabinka; mó­wią: złaź po drabince. I kałachami popychają. Patrzę, a tam kupa ludzi na dnie, z łomami i łopatami, i tę dziurę pogłębiają. Ziemię na górę wyciągają kołowrotkiem, ładują na wagoniki i gdzieś wywożą. Nie ma wyjścia, ci kolesie z kałachami to normalnie nawiedzeni byli, wszyscy wytatuowani od stóp do głów, myślę sobie: jakiś lepszy kryminał.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki