FANDOM

"Tunel się zawalił."
7c717c6f0015c2454b06da82
Artykuł nie posiada wielu informacji lub jest zbyt mało szczegółowy. Jesli możesz, rozwiń go.
MosMetro VDNKh 2011

WOGN (w języku rosyjskim ВДНХ - czyta się We De En Cha), co oznacza Wystawę Osiągnięć Gospodarki Narodowej to frakcja, jaka istnieje w serii Metro 2033, jest miejscem będącym niejako przyszywaną ojczyzną Artema. Jest to najdalej wysunięta na północ stacja metra moskiewskiego zamieszkała po Wojnie. Patrole wysyłane na północ nieustannie atakują Czarni, przez co zagrożeni są praktycznie wszyscy mieszkańcy. Liderem jest tutaj Suchy, ojczym bohatera pierwszej książki. Sama stacja WOGN słynie z produkcji bardzo aromatycznej herbaty z grzybów. Pod koniec książki Metro 2035 Artem usiłuje przemówić mieszkańcom stacji do rozsądku i wyprowadzić ich do innego miasta , które wbrew opiniom ludzi istnieją. Niestety mieszkańcy nie chcą go słuchać i ostatecznie Artem żegna się z Suchym i razem ze swoją żoną Anią wyruszają do Władywostoku.

Historia Edytuj

Stacja z uwagi na bliskość do targów‚ to właśnie na tej stacji po wojnie pojawiły się świnie- stanowiące podstawę jedzenia mieszkańców metra- a z nimi handel. Jednak nic nie trwa wiecznie w nieznanym okresie przyszli Czarni- mutanty paraliżujące ludzi samym wzrokiem. Dlatego każdy mężczyzna po wejściu w dorosłość miał obowiązek stania na warcie w północnej części tunelu.

Charakterystyka i wygląd Edytuj

Mieszkańcy byli dumni że swojej herbaty oraz z hodowli świń. Każdy mieszkaniec miał obowiązek pracy, nawet ci najmłodsi. Zmieniali się- jeden pracował przy produkcji herbaty‚ drugi zaś był na warcie. Mieszkańcy żyli na skraju metra- nikt nie inwestował w budowę domów‚ żyli w namiotach. Stację oświetlały światła awaryjne koloru czerwonego.

Edytuj