FANDOM

15. Achromatopsja

"Nie daliśmy jej imienia, bo nam było trochę głupio..."
Artur Chmielewski, Achromatopsja

Znajda - dziewczynka mutant, będąca alfą wychowaną przez Owczarki. Uratowała głównego bohatera podczas jego pobytu w Sushi Barze i zaprowadziła go do Owczarni.

Wygląd Edytuj

Znajda wyglądała jak dziesięcioletnia dziewczynka. Miała na sobie łachmanek, który mógł być szarą sukienką. Ręce i nóżki miała owinięte strzępami szmat. Nie miała nic osłaniającego głowę przed zimnem. Zamiast paznokci miała pazury.

Znajda a Julia i Piotr Edytuj

Znajdę znalazł Piotrek podczas ekspedycji na powierzchnię w okolicach stacji Imielin i budynku galeri handlowej KEN, przy aleji Komisji Edukacji Narodowej. Początkowo Piotrek i jego towarzysze myśleli, że to pułapka, ale po pół godziny zdecydowali się do niej podejść. Dziewczynka obroniła Piotrka przed kotami, poskramiając je w nieznany nikomu sposób. Po dostarczeniu jej na stację, Julia chciała ją zatrzymać i poinformować zarząd stacji, ale Piotrek był przeciwny i wolał ją przetrzymywać w ukryciu.

Mieszkając u Julii i Piotrka byłą uznawana za idealne dziecko. Przez pół dnia siedziała i patrzyła pusto w ścianę. Nic nie chciała jeść. Wychodziła sama na polowanie i zdobywała w nieznany sposób jedzenie, przy czym robiła to tak dyskretnie, że nikt jej nie widział. Była z nimi nieznaną ilość czasu (nie dłużej niż półtora miesiąca), a potem zniknęła.

Julia miała zdjęcie Znajdy, które nosiła przy sobie, aby potem dać je głównemu bohaterowi.

Znajda i główny bohater Edytuj

Znajda pomogła głównemu bohaterowi wydostać się z Sushi Baru, poskramiając tamtejsze mutanty wpuszczone na noc do dręczenia więźniów. Bez słowa nakazała mu iść za sobą. Szli trasą wyznaczoną przez trupy armii Prezydenta i mutantów, aż do Owczarni, gdzie Znajda doprowadziła głównego bohatera do Cyryla i Metodego. Do głównego bohatera nie odezwała się ani słowem, nie chciała od niego jedzenia, ani nie słuchała go. Na sam koniec została jednak przy głównym bohaterze i przy Julii.